Investigation of Preschool Teachers' Opinions about Science Journals
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Author
Akar Gençer, ArzuCengiz, Gülüzar Şule Tepetaş
Özgül, Sinem Güçhan
Gençer, Arzu Akar
Akman, Berrin
Metadata
Show full item recordAbstract
Bilim defterleri okul öncesinde bilimsel süreç becerilerini ve öğrenmelerini desteklemek için etkili bir araçtır. Bu amaçla bilim defterleri, okul öncesi dönem çocuklarının sorgulama temelli bilim etkinliklerinde gözlemledikleri olguları, sınıf ortamındaki tartışmaları ve o olguya ilişkin düşüncelerini kendi bakış açılarından özgürce yansıtmalarına olanak veren bir dokümantasyon biçimi olarak tanımlanabilmektedir. Bu çalışmada öğretmenlerin bilim defterlerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkararak bilim defterleri hakkında genel yaklaşımlarını belirlemek amaçlanmaktadır. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin bilim defterleri hakkında görüşlerini inceleyen nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, ülkemizin farklı coğrafi bölgelerinde hizmet veren anaokulları/anasınıflarında görev yapan 57'si kadın, 1 tanesi erkek 58 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilim Defterleri ile ilgili Görüşleri" isimli yapılandırılmamış görüşme formu kullanılmıştır. Bu araştırmada, toplanan verilerin analizinde, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda bilim defterinin ne olduğu hususunda okul öncesi öğretmenlerinin %29,3'ünün çocukların kullanırken meraklarını pekiştiren bir defter, %20,7'si bilgi içerikli defter ve %19'u ise bu konuda bir bilgisi olmadığını belirtmiştir Science journals are effective tools for supporting preschool children's learning and their science process skills. To that end, science journals can be described as a form of documentation providing opportunities for children to express their own ideas about the class discussions and phenomena they observed during inquirybased science events. The present study aims to reveal the opinions of teachers on science journals and determine their overall approach. This research is a qualitative study investigating the opinions of preschool teachers on science journals. The study group is consisted of 58 preschool teachers (57 females, 1 male) working at preschools/nursery classes from various regions across the country. Unstructured interview form, "Opinions of Preschool Teachers on Science Journals", prepared by the researchers was used as a data collection instrument. The present study employed the descriptive analysis technique, a qualitative research method, for the analysis of data collected. According to the results of the study, 29.3% of the preschool teachers presented their opinions on science journals as notebooks encouraging children's curiosity, 20.7% as infomercial notebooks, while 19% had no knowledge of science journals
Source
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi DergisiVolume
10Issue
1Collections
- Makale Koleksiyonu [141]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1037]