Kitap Okuma Etkinliklerinin Çevrimiçi Takip ve Değerlendirilmesi Sisteminin Kullanılabilirliğine İlişkin Paydaşların Görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, ortaokul öğrencilerine kitap tavsiyesi sunma, kitap okuma etkinliklerinin takip ve değerlendirilmesini sağlama amaçlı geliştirilen çevrimiçi sistemin (KİTaS) kullanılabilirliğine ilişkin paydaş görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çerçevede KİTaS, Çanakkale il merkezinde yer alan bir ortaokulda, 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde iki ay süresince (06.04.2015-12.06.2015) kullanılmıştır. Araştırma tarama modeli çerçevesinde desenlenmiştir. Uygulama sonunda sistemin paydaşları olan sınıf rehber öğretmenlerinin, öğrencilerin ve velilerin, sistemin kullanılabilirlik göstergelerine (etkililik, verimlilik ve memnuniyet) ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma kapsamında görüşmeyi kabul eden altı sınıf rehber öğretmeni ve sekiz öğrenci ile görüşülmüştür. Tüm öğrenci velilerine açık uçlu anket formu dağıtılmış ve 17 veliden dönüş olmuştur. Araştırma sonucunda KİTaS tavsiye bileşeninin öğrencilerin ilgi ve düzeylerine uygun kitaplar tavsiye ettiği belirlenmiştir. Ayrıca KİTaS'ın değerlendirme bileşeninin öğrencilerin kitabı anlamasını desteklediği sonucu ortaya çıkmıştır. Kitap okuma etkinliklerinin çevrimiçi ortamlardan takip edilebilmesinin öğrencinin öz değerlendirme yapmasını desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. The general objective of this research is to determine stakeholders' opinions on the usability of the system (KİTaS) which was developed for suggesting, monitoring and evaluating book reading activities of middle school students. Within this framework KİTaS was used in one of the middle school where is located in downtown, Çanakkale for two months (06.04.2015 - 12.06.2015) in 2014 - 2015 spring term. This research was designed within survey model. After implementation, views about usability indicators which is effectiveness, efficiency and satisfaction has been collected from stakeholders which is students, teachers and parents. Surveyed six teacher and eight student accepted the interview. Open ended survey was distributed all parents and 17 survey was turned back. In conclusion participants indicated that "recommendation" stage of KİTaS recommended convenient books for students' interest and level. And also they think that "evaluation" stage of KİTaS facilitated book comprehension. Monitoring reading activities on online platforms has facilitated that students' self-assessment.
Source
İlköğretim Online (elektronik)Volume
16Issue
2URI
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304715https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpneU5qSXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.11857/2371