Cihat Burak'ın Resimlerinde Türk Bayrağı İmgesi
Abstract
Bu araştırma, Türk resim sanatında özgün duruşu ve resimlerindeki farklı tavrıyla dikkat çeken Cihat Burak'ın resimlerindeki bayrak imgesinin izini sürmeyi hedeflemektedir. Avrupa'da ulus devlet rejimlerine geçişle birlikte bayraklar, milli marşlar gibi ulusun tarihsel geçmişini övgüyle anan kutsallaştırılmış nesnelere dönüşmüştür. Gerek Batı resim sanatında gerekse Türk resim sanatında, içeriğinde bayrak imgesi bulunan çalışmalara sıklıkla rastlanmaktadır. Cihat Burak'ın çalışmalarındaki plastik dil ve buna bağlı olarak kavramsal alt metinleri bayrak bağlamıyla nasıl bir ilişki kurduğu, çağdaşları veya ondan önceki kuşakların bayrak imgesini resim düzleminde nasıl incelediği tartışmanın ana eksenini oluşturacaktır. Bu da, gerek resim karşılaştırmaları gerekse sanatçı hakkında yazılan metinler aracılığı ile açıklanmaya çalışılacaktır This research aims to track the flag image in the pictures of Cihat Burak who draws attention with his distinctive stance and different attitude in pictures in Turkish painting art. Along with transition to the nation-state regimes in Europe, flags turned into sacralized objects that praise the historical background of the nation such as national anthems. Studies containing the flag image are frequently encountered both in Western painting art and Turkish painting art. How Cihat Burak associated the plastic language and accordingly conceptual sub-texts in his studies to the context of flag and how contemporaries or predecessors examined the flag image on the picture plane will constitute the main axis of the discussion. An attempt to explain this will be made through picture comparisons and texts written about the artist