LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ
Abstract
Küreselleşen dünyada, gerek işletme faaliyetlerinin önemli bir kısmını oluşturan lojistik fonksiyonunun, gerekseülke ekonomilerinin önemli bir bileşeni olan lojistik sektörünün önemi giderek artmaktadır. İşletmelerin veülkelerin stratejik anlamda rekabet üstünlüğü elde etmelerinde oldukça önemli olan lojistik faaliyetlerin başarısı,çalışanların işlerine karşı olan olumlu tutumlarının artırılması ile sürdürülebilir hale getirilebilir. Olumlututumların artırılması noktasında en sık incelenen kavramlardan bir tanesi iş tatminidir. İş tatmini, bir çalışanıniş ve işin sağladıklarına ilişkin bir algısı ve bu algıya karşılık olarak verdiği duygusal cevap olaraktanımlanmaktadır. İşinden tatmin olan bir çalışanın, mikro düzeyde çalıştığı işletmeye, makro düzeyde iseişletmesinin yer aldığı sektöre ve ülke ekonomisine olumlu katkı sağlaması söz konusudur.Bu çalışma, lojistik sektörü yöneticilerinin iş tatmini düzeylerinin belirlenmesi amacını taşımaktadır. Bu amaçla,DEMATEL yöntemi kullanılarak iş tatminini ortaya çıkaran kriterlerin önem dereceleri ve kriterler arasındakinedensel ilişkiler incelenmiş ve sonuçlar detaylı şekilde ortaya konulmuştur. Çalışmadan elde edilen bulgulardoğrultusunda, lojistik sektöründe yöneticilerin iş tatminierinin artırılmasına yönelik önerilerde debulunulmuştur In globalizing world, the importance of the logistics function, which constitutes an important part of the business activities and the logistics sector, which is an important component of the national economy, is increasing. The success of logistic activities, which are very important for businesses and countries to achieve a strategic competitive advantage, can be sustainable by increasing the positive attitudes of employees towards their jobs. At this point, job satisfaction is one of the most studied subjects. Job satisfaction is dejined as employee 'sperception about job and things provided by job, and his emotional response to this perception. An employee who is satisjied with his job will contribute positively to the business in which he works at micro level, and to the sector in which his business takes part and the economy of country at macro leve/. This study aims to determine the job satisfaction levels of managers in logistics sector. For this purpose, the importance of job satisfaction criteria and causal relationships between them have been examined using DEMATEL method and the results are presented in detai/. In line with the findings, suggestions to increase the job satisfaction of managers in logistics sector are also made
Source
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
13Issue
1URI
https://doi.org/10.2528710huiibf587905https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnd016azFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.11857/1812