BANKALARIN REKABETİ İHLAL KARARINDA TAZMİNAT TALEBİ ANALİZİ
Özet
Rekabet Kurulu, 08.03.2013 tarih, 13-13/198-100 sayılı kararıyla “Türkiye’de faaliyet gösteren 12 bankanınmevduat, kredi ve kredi kartı hizmetleri konusunda anlaşma ve/veya uyumlu eylem içerisinde bulunmaksuretiyle 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'u ihlal ettiğine” karar vermiştir. Kararın sonucuolarak, rekabetin ihlal edilmesinden zarar gören müşterilerin bu zararlarının tazmini gündeme gelmiştir. Buçalışmada rekabeti ihlali sonucu müşterilerin talepte bulunup bulunamayacağı, ihlal sonucu oluşan zararın nasıltespit edileceği ve yargıdaki yaklaşımlar tartışılacak; bir ticari kredi örneği üzerinden analiz ve değerlendirmeleryapılacaktır Turkish Competition Authority, based on decision dated 8 March 2013 and numbered 13-13/198-100, determined that 12 banks operating in Turkey has violated the Act no 4054 by making agreements and/or engaging and/or cartelize in concerted practices related to deposit, loan and credit card services. As a consequence of decision, it is come into question for consumers to claim the compensation for loss resulting from competition violence. This study analyzes, based on a commercial loan case, whether consumers can claim for compensation, how the loss resulting from competition loss can be decided, how judgement approach is.
Kaynak
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
29Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnMU1UZ3pNdz09https://hdl.handle.net/20.500.11857/1806