SINIF ÖĞRETMENLERİNİN OKUL YÖNETİMİNE KATILIMLARININ İNCELENMESİ
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin okul yönetiminekatılım durumlarını belirlemek ve okul yönetimine etkili katılımlarını sağlayacak öneriler geliştirebilmektir. Araştırmanın çalışma grubu,2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul Bağcılar’da resmî ilkokullarda görevli 24 sınıf öğretmeni ve 7 okul yöneticisinden oluşmaktadır.Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninde planlanmıştır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış 5 açık uçlu sorudanoluşan görüşme formu yardımıyla elde edilmiş ve içerik analizi tekniğiile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğretmenler okul yönetimine resmî toplantılar yoluyla kısmen de olsa katılım sağlamaktadır.Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre, sınıf öğretmenlerinin okul yönetimine etkin katılımlarının olumlu etkileri olmaktadır. Ancak yöneticilerin ve öğretmenlerin olumsuz tutumları, yönetici atamalarında liyakatsizlik, öğretmenler arasındaki iletişim eksikliği, öğretmenlerin yasaldüzenlemeleri bilmemesi ve yasal kısıtlamalar nedeni ile öğretmenlerinisteksiz olmaları, yönetime katılımı engellemektedir. Araştırma bulgularına göre, sınıf öğretmenleri okul yönetimine etkili katılım sağlayamamaktadır. Sınıf öğretmenlerinin okul yönetimine etkili katılımı içinokulda kararlar alınırken öğretmenlerin fikirlerinin alınması, yasal düzenlemeler konusunda bilgilendirilmeleri ve nitelikli okul yöneticilerinin seçilmesi faydalı olabilir. The purpose of this study is to determine the participation of classroom teachers in school management and to develop suggestions for their effective participation in school management. The study group consisted of 24 class teachers and 7 school administrators working in official primary schools in Istanbul Bagcılar district in 2018-2019 academic year. The research was planned in the phenomenological design of qualitative research methods. The data of the study was obtained via to a semi-structured interview form with 5 open-ended questions and analysed by using content analysis technique. According to the findings, teachers provide partly participation through formal meetings to the school management. According to administrators and teachers opinions, classroom teachers’ active participation make positive effects in school management. However, the negative attitudes of the administrators and teachers, lack of the merits in administrators’ appointments, the lack of communication between the teachers, the lack of knowledge of the legal regulations of the teachers and the reluctance of the teachers with the legal restrictions prevent participation in the school management. According to the findings, classroom teachers cannot participate effectively in school management. In order to ensure class teachers’ effective participation in school management, it may be useful to take teachers’ ideas, make them aware of legal regulations, and select qualified school administrators.
Source
Milli EğitimVolume
49Issue
225Collections
- Makale Koleksiyonu [624]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1037]