Turistlerin Festivallerden Memnuniyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Edirne Kakava Festivali
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Date
2020Metadata
Show full item recordCitation
ÜNAL, Aydın ve BAYAR, B. S., Turistlerin Festivallerden Memnuniyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Edirne Kakava Festivali, 4. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi, 12-14 Haziran 2020, ss. 19-30.Abstract
Turizm pazarlarında ve destinasyonlarında sürekli artan rekabet turistik çekicilik araçlarının kullanı-mını ve çeşitliliğini gerekli hale getirmektedir. Bu kapsamda destinasyonlarda son yıllarda sayıları hızla artan şekilde ulusal ve uluslararası ölçekte festivaller düzenlenir hale gelmiştir. Bu çalışmada da Edirne ilini 5-6 Mayıs 2019 tarihlerinde konaklamalı veya günübirlikçi olarak ziyaret eden ve ilgili tarihlerde destinasyonda organize edilen Hıdrellez ve Kakava Festivali’ne katılan yerli turistlerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda hazırlanan 300 anket ilgili tarihlerde destinasyonu ziyaret eden yerli turistlere yüz yüze iletişim kurularak ulaştırılmıştır. Anket-lerden elde edilen veriler (276 anket) SPSS programında analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler-de turistlerin çoğunluğunun günübirliğine destinasyonu ziyaret ettikleri (%61), destinasyonu ve fes-tivali ziyaret eden turistlerin ise önemli bir kısmının (%81) ise ziyaretlerinden genel olarak memnun oldukları belirlenmiştir. Araştırmada uygulanan faktör analizi sonuçlarına göre turistlerin festival memnuniyetlerine ilişkin ölçeğin; festival organizasyonuna ilişkin memnuniyet algısı, festival ürünle-rine ilişkin memnuniyet algısı ve festival genel memnuniyet algısı boyutlarından oluştuğu ve turistle-rin ilgili boyutların tümünden yüksek ve olumlu düzeyde memnuniyet algıladıkları belirlenmiştir. The ever-increasing competition in tourism markets and destinations makes the use and variety of tourist attraction tools necessary. In this context, national and international festivals have been orga-nized in destinations in recent years, with an increasing number. In this research, it is aimed to de-termine the satisfaction levels of the domestic tourists, who visited Edirne city on 5-6 May 2019 with accommodation or as a day trip and who attended the Hıdırellez and Kakava Festival organi-zed at the destination on the related dates. 300 questionnaire forms prepared in this context were delivered to domestic tourists visiting the destination on the related dates by making face-to-face communication. The data obtained from the questionnaires (276 questionnaires) were analyzed via the SPSS program. As a result of the analyzes, it was determined that the majority of the tourists (61%) visited the destination for one day and that a significant number of them (81%) were gene-rally satisfied with their visits. According to the results of the factor analysis applied in the research, it was determined that the scale of the festival satisfaction of the tourists consisted of the dimensi-ons of the satisfaction perception of the festival organization, the satisfaction perception of the fes-tival products and the general satisfaction perception of the festival, and that the tourists perceived a high and positive level of satisfaction with all the related dimensions.
Source
4. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler KongresiCollections
The following license files are associated with this item: