Üniversite Eğitimi Alan Öğrencilerin Avrupa Birliği Üyeliğine Bakış Açılarının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Date
2012Author
Ünal, AydınAltay, Ahmet
Özkan, Selçuk
Akın Gürdal, Seda
İzmirli, Mehtap Sultan
Dursun, Bahtiyar
Metadata
Show full item recordCitation
ÜNAL, Aydın, ALTAY, A., ÖZKAN, S., GÜRDAL AKIN, S., İZMİRLİ, S. M. ve DURSUN, B., Üniversite Eğitimi Alan Öğrencilerin Avrupa Birliği Üyeliğine Bakış Açılarının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi, IV. International Congress of Educational Research, 4-7 Mayıs 2012, ss. 1966-1976, İSTANBUL.Abstract
Bu çalışmada; meslek yüksekokullarında eğitim alan gençlerin ülkemizin Avrupa Birliği’ne üyelik sürecine bakış açılarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma evreni olarak Kırklareli Üniversitesine bağlı olarak öğretim faaliyetlerini yürüten altı meslek yüksekokulunun (Pınarhisar, Lüleburgaz, Babaeski, Vize, Teknik Bilimler, Sosyal Bilimler MYO) öğrencileri belirlenmiştir. Araştırma evreninin belirlenmesinde; meslek yüksekokullarında temel bilim alanlarına giren tüm programlarda eğitimin yürütülmesi etkili olmuştur. Araştırma evrenini oluşturan öğrenci sayısı 7200’dür. Örneklem belirlemede ise devam zorunluluğu bulunan öğrenciler esası oluşturmuştur. Bu öğrencilerin sayısı 6200 civarındadır. Veri toplama sürecinde bu öğrencilerden 3124 tanesine ulaşılmıştır. Veriler SPSS 13.0 istatistik programı vasıtasıyla analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarını şu şekilde özetlemek mümkündür. a) Meslek Yüksekokullarında eğitim alan öğrencilerin %47,6’sı Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliğine olumlu bakmaktadır. b) Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliğini sosyal temelli programlarda okuyan öğrenciler, fen temelli programlarda okuyan öğrencilere oranla daha pozitif düşünmektedirler. This study aims to determine the perspectives of undergraduate students in Turkey toward European Union membership. The research area consists of students from six vocational high schools of Kırklareli University ( Pınarhisar, Lüleburgaz, Babaeski, Vize, Technical Sciences, Social Sciences ). The factor that affects the research area is the ongoing education in all programmes including the main science areas in vocational high schools. The number of the students that constitutes the research area is 7200. In determening the sample what constitutes the main point is the students whose attendance is compulsary. The number of these students is 6200. 3124 students have been contacted in collecting data process. The datas have been analyzed via SPSS 13.0 statistic programme. It is possible to sum up the research results as follows: a) %47,6 percent of students in vocational high schools consider the membership of Turkey to European Union as positive. b) Students in social sciences programmes consider the membership of Turkey to European Union more positive than the students in applied sciences programmes.
Source
IV. International Congress of Educational ResearchCollections
The following license files are associated with this item: