İlkokul Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitimi Alan ve Almayan Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Kağıthane Örneği
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Tarih
2019Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Özdemir, B. (2019). İlkokul Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitimi Alan Ve Almayan Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Kağıthane Örneği. Kırklareli Üniversitesi,Sağlık Bilimleri Enstitüsü, KırklareliÖzet
Bu tez çalışmasında; ilkokul öğretmenlerinin okul öncesi eğitim almış ve almamış öğrencilerinin akademik gelişimlerine yönelik düşüncelerinin maddeler halinde değerlendirildiği: Kağıthane Örneği araştırılmıştır. Araştırmamıza 288 ilkokul öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak 28 madden oluşan “Okul Öncesi Eğitiminin Başarıya Etkisinin Araştırılması Ölçeği” ve öğretmenlerin cinsiyet, öğrenim durumu, görev yapılan okul türü, mezun olunan eğitim kurumu, branş türü, okutulan sınıf, mesleki kıdem bilgilerinin yer aldığı kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada Okul Öncesi Eğitiminin Başarıya Etkisinin Araştırılması Ölçeğinde yer alan her madde tek tek analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi SPSS 25 programı ile yapılmış ve %93 güven seviyesi ile çalışılmıştır. Çalışmada test tekniklerinden bağımsız gruplar t testi, ANOVA testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; örneklem grubundaki öğretmenlerden kadın ve erkek öğretmenler arasında okul öncesi eğitime ilişkin katılım düzeyleri açısından anlamlı fark bulunmamıştır. Örneklem grubundaki öğretmenlerin eğitim durumu farklı öğretmenler arasında okul öncesi eğitime ilişkin katılım düzeyleri bakımından istatistiksel anlamlı fark bulunmamıştır. Örneklem grubundaki öğretmenlerin mezun olduğu eğitim kurumu farklı öğretmenler arasında “konuşmalarında beden dilini kullanmada daha başarısızdırlar” ve “ herhangi bir müzik aleti çalmada daha başarısızdırlar” ifadesine katılmama düzeyi bakımından istatistiksel anlamlı fark bulunmuştur. Örneklem grubundaki öğretmenlerin görev yaptığı okulu farklı öğretmenler arasında “bağımsız hareket edebilme davranışı daha baskın durumdadır” ve “ kalemi kurallarına uygun tutarak yazmada daha başarılıdır” ifadesine katılma düzeyi bakımından istatistiksel anlamlı fark bulunmuştur. Örneklem grubundaki öğretmenlerin branşı farklı öğretmenler arasında okul öncesi eğitime ilişkin katılım düzeyleri bakımından istatistiksel anlamlı fark bulunmamaktadır. Örneklem grubundaki öğretmenlerin okuttuğu sınıf farklı öğretmenler arasında “ilköğretime ve okul kurallarına daha kolay uyum sağlamaktadırlar” ifadesine katılma düzeyi bakımından istatistiksel anlamlı fark bulunmaktadır. Örneklem grubundaki öğretmenlerin mesleki kıdemi farklı öğretmenler arasında “bilgi ve çalışmalarını paylaşmada daha rahat ve isteklidirler” ifadesine katılma düzeyi bakımından istatistiksel anlamlı fark bulunmaktadır. In this thesis study, the case of Kağıthane was investigated which the thoughts of the primary school teachers about the academic development of the students who received and did not receive pre-school education were evaluated in articled form. 288 primary school teachers participated in our research. “The Scale of Investigation of The Effect of Preschool Education on Success” consisting of 28 articles and the personal data form consisting of the teachers' gender, education status, type of school served, graduated education institution, branch type, class taught, professional seniority information were used as a data collection tool. Each article on The Scale of The Investigation of the Effects of Preschool Education on Success was analyzed one by one. The analysis of the data obtained was done with the SPSS 25 program and studied with a 93% confidence level. In this study, test techniques of Independent Samples t Test and ANOVA test was used. According to the results of the study, there was no significant difference between male and female teachers in the sample group in terms of participation levels in preschool education. There was no statistically significant difference between educational status of teachers in the sample group and different teachers in terms of participation levels in preschool education. There was a statistically significant difference between educational institution which the teachers in the sample group graduated and different teacher in terms of participation level to the statement of “they are more unsuccessful in using body language in their speech” and “ they were more unsuccessful in playing any musical instrument”. There was a statistically significant difference between the school which teachers in the sample group officiate and the different teachers in terms of the participation level to the statement of “acting behavior independently is more dominant” and “ they are more successful in writing by keeping the pen in accordance with the rules”. There was no statistically significant difference between branch of teachers in the sample group and different teachers in terms of participation levels in preschool education. There was no statistically significant difference between the class taught by the teachers in the sample group and the different teachers in terms of the level of participation in the phrase “they are more easily harmonize to primary education and school rules”. The professional seniority of the teachers in the sample group has a statistically significant difference between the different teachers in terms of the level of participation in the phrase “they are more comfortable and willing to share their knowledge and work”.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [52]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: