Konaklama İşletmelerinde Bilgi Yönetimi: Antalya'daki Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2010Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Taner, B.; Tetik, D. ve Yılmaz, İ. A. (2010). Konaklama işletmelerinde bilgi yönetimi: Antalya'daki beş yıldızlı otellerde bir uygulama, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3); 481-498.Özet
Günümüzde bilgi, işletmeler için önemli bir üretim faktörü ve en önemli stratejik kaynak haline gelmiş bulunmaktadır. Günümüzde işletmelerin rekabet üstünlükleri sermaye ve hammadde gibi geleneksel kaynaklardan çok bilgiye dayanmaktadır. Bilgiden söz konusu rekabet üstünlüğünü yaratabilmek; gerek duyulan bilgilerin edinilmesi, üretilmesi, düzenlenmesi, saklanması, paylaşılması ve ürünlerde, hizmetlerde, kararlarda ve süreçlerde uygulamaya geçirilmesi şeklinde bir dizi süreci gerektirmektedir. Öte yandan bilginin bir sistem dahilinde yönetilmesi, buna uygun bir altyapının varlığını da gerektirmektedir. İşlevsel bilgi ve iletişim teknolojileri, bilgi paylaşımına açık bir kurum kültürü, esnek bir örgüt yapısı ve nitelikli insan sermayesi bilgiden değer yaratmak için gereksinim duyulan altyapıyı oluşturmaktadır. Bilgi yönetimi süreçlerinin harekete geçirilmesi ve bilgi yönetimi altyapısının etkin olarak faaliyet göstermesi, ülke ekonomisine önemli katkısı olan ve krizlere karşı duyarlılığı yüksek olan bir sektörde yer alan konaklama işletmeleri açısından da önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı Antalya'daki beş yıldızlı otellerde üst ve orta düzeylerde çalışan yöneticilerin bilgi yönetimi hakkındaki algılarını belirlemek ve otellerdeki mevcut bilgi yönetimi altyapısı ile bilgi yönetiminin düzeyini saptamaktır. Bu amaçla gerçekleştirilen alan çalışmasında literatürdeki farklı kaynaklardan yararlanılarak geliştirilen "Bilgi Yönetimi Anket Formu" kullanılmıştır. Çalışma kapsamında yöneticilerin bilgi yönetimine ilişkin algıları, bilgi yönetimi altyapısı ve bilgi yönetimi arasındaki ilişkiler istatistiksel analizler ile ortaya konulmuştur. Knowledge has become an important production factor and the most valuable strategic resource for organizations in the Knowledge Economy. Today the competitive advantage of organizations depends on knowledge, rather than the traditional resources as capital and raw materials. A set of processes are required to gain a strategic advantage from knowledge. These processes include acquiring, creating, organizing, storing, sharing and applying knowledge into the products, services, decisions and operations. An appropriate knowledge management infrastructure is also required to manage knowledge systematically. Within the context of such an infrastructure are functional knowledge and communication technologies, an organizational culture that is open to knowledge sharing, a flexible organizational structure and a qualified human capital. Activating knowledge management processes and knowledge management infrastructure in an efficient way is also very important for the firms in tourism industry. The aim of this survey is to investigate the knowledge management perceptions of the managers in the five-star hotels in Antalya; and to determine the levels of the knowledge management infrastructure and knowledge management in these hotels. A "Knowledge Management Questionnaire Form" is used for the survey. Statistical analyses have been performed in order to determine the relations between the perceptions of the managers and knowledge management.
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [112]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1037]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: